Siste nytt

2 nye 2016.5 modeller lansert fra Harley-Davidson.

28 januar 2016

MINIMALISTISK STIL, MAKSIMAL EFFEKT. DEN NYE LOW RIDER® S-MOTORSYKKELEN.
GJØR DEG KLAR FOR EN BLANDING AV DARK CUSTOM-STIL OG FANTASTISK YTELSE.

inline_w97e8a8dc1a3ed1ecf7380549e6359b5_045bdf55631c.jpg

2016 H-D Low Rider S
Den originale Harley-Davidson® Low Rider®-modellen flyttet grensene for en fabrikkprodusert custom-motorsykkel. Nå leverer Harley-Davidson en ny generasjon med ytelse og mørk stil, med lanseringen av Low Rider® S-modellen.
Low Rider S drives av en Screamin’ Eagle® Twin Cam 110™-motor, og er det tredje medlemmet av Harley-Davidsons S Series av cruisere, som også består av de nylig lanserte Fat Boy® S- og Softail Slim® S-modellene. Dette er sykler som er utformet for å levere maksimal ytelse med en stil som er inspirert av global custom-motorsykkelkultur. Oppgradert fjæring og bremser fullfører Performance-pakken til en motorsykkel som er nedstrippet og klar for action.
«Førere har spurt om når Harley-Davidson kom til å bygge en ny aggressiv, Performance-basert sykkel som de legendariske FXR-modellene», sier Brad Richards, Harley-Davidsons Director of Styling. «Dette er vårt svar på det spørsmålet. Low Rider S er inspirert av den gjeldende custom-trenden og vår egen stilarv, men har også som mål å redefinere Harley-Davidson Performance for en ny generasjon førere. Vi hadde et sterkt ønske om å opprette en forbindelse mellom føreren og veien, ved å levere øyeblikkelig kraft og smidig håndtering i en sykkel som er trimmet ned til det mest essensielle.»
De essensielle elementene begynner med motoren. Screamin’ Eagle Twin Cam 110-motoren er motoren med det største slagvolumet som Harley-Davidson installerer. Den er utstyrt med Screamin’ Eagle® Heavy Breather Performance-luftfilter og 2-til-2 eksosanlegg i Fat Bob-stil, og den pumper ut et maksimalt dreiemoment på 115 fotpund (156 newtonmeter) ved 3500 rpm – 13 prosent mer kraft enn standard Low Rider-modell. En kraftig clutch leverer kraften videre til en 6-trinns Cruise Drive®-girkasse. Cruisekontroll som aktiveres av en elektronisk gasskontroll er standardutstyr. Finishen på hele drivverket og eksosanlegget er pulverlakkert med en kombinasjon av høyblank svart og såkalt «wrinkle black».
Low Rider S-modellen er utstyrt til å være like manøvrerbar som den er kraftig. Premium Ride nitrogengass-aktiverte støtdempere og en Premium Ride-forgaffel gir enestående håndtering og komfort. Demperne foran og bak reagerer raskt på små humper og sørger for at hjulene er i god kontakt med veien for en trygg og kontrollert kjøring og bremseytelse. Trippelstemplede forbremser med to flytende skiver er utstyrt med standard ABS-system. Et nytt solosete, flat dragbar på 13,9 cm høye risere og midtmontert instrumentpanel setter føreren i en aggressiv posisjon med hevede armer rett over fothvilerne. Setehøyden er fortsatt lav, 67,5 cm.
Føreren ser veien over en karakteristisk racingkåpe som gjør Low Rider S-motorsykkelen godt gjenkjennelig på veien.
«Når du kjører fort i denne loddrette stillingen trenger du litt vindbeskyttelse», sier Dais Nagao, Harley-Davidsons Senior Stylist. «Måten frontlyktene er innfelt – enda dypere i racingkåpen – gir Low Rider S et aggressivt uttrykk. Det er en kraftig måte å uttrykke motorsykkelens personlighet på.»
Solosetet og avkuttet bakskjerm gir sykkelens bakdel en ren stil og siden ingen annen farge har et så kraftig uttrykk som svart, tilbys Low Rider S kun med Vivid Black på metallplatene. Andre svarte finisher opprettholder det mørke temaet, fra gaflene og konsoll til bakskjermsstag. Det eneste unntaket: nye, lette støpte aluminiumsfelger i Magnum Gold, en finish som er inspirert av de gulltonede magnesiumfelgene som ble brukt på racerbiler på 1960-tallet. Et gullmerke på tanken er en hyllest til 1977 XLCR Café Racer-modellen.
________________________________________________________________________________________________

LAG LITT LEVEN!
CVO™ PRO STREET BREAKOUT®. DEN MØRKE STILEN OG DET MASSIVE DREIEMOMENTET ER MIDTPUNKTET I DENNE
MUSKULØSE, AMERIKANSKE TOPPMODELLEN.

inline_j6ba0ccf77c50d793a64db8db2881544_1d4b520b5283.jpg

Harley-Davidson® Custom Vehicle Operations (CVO)™ omskriver hva custom-stil kan være, med lanseringen av 2016 CVO™ Pro Street Breakout®. Dette er en modell som kommer i begrenset antall og som introduserer en ny, mørkere stil med innovative detaljer og strukturer. CVO Pro Street er sterkt inspirert av dragracing-kulturen og kombinerer høyintensitets-ytelse med et langt, muskulært utseende som i en ekte amerikansk street-stil.
Harley-Davidson CVO-motorsykler spesialtilpasses med førsteklasses deler samt eksklusiv lakk og overflatefinish, kombinert med flere deler fra Harley-Davidson Genuine Motor Accessories. CVO-programmet brukes ofte til å introdusere nye custom-elementer og -teknikker, og den mørke stilretningen til CVO Pro Street Breakout gir Harley-Davidsons designteam en mulighet til å bruke flere nye finisher.
«Pro Street Breakout representerer en ny dimensjon av CVO-motorsykler», sier Brad Richards, Harley-Davidsons Styling Director. «Pro Street Breakout henter inspirasjon fra gata og reflekterer vår egen skiftende smak. Den leveres fremdeles med det samme detaljnivået og stoltheten som CVO-kunden forventer, men når målet på en annen måte. Fargene er kanskje dempet, men de har likevel en utrolig dybde. Vi utvikler alternative finisher til blank krom – for eksempel børstede og anodiserte overflater og tonet klarlakk. Breakout passet svært bra til denne nye stilretningen.»
Én ny finish som introduseres på CVO Pro Street Breakout-modellen kalles Smoke Satin Chrome.
«Vi har jobbet hardt sammen med leverandørene våre for å utvikle nyansen og dybden i Smoke Satin Chrome, og vi er de første som bruker den i motorsykkelbransjen», sier Dais Nagao, Senior Stylist i Harley-Davidson. «Det er en finish som virkelig ser moderne og eksklusiv ut, men samtidig ganske så skummel. Vi har bevisst plassert Smoke Satin Chrome ved siden av en svart overflate, så det gir en lagdelt effekt. For eksempel er toppdekselet i høyblank svart, mens det nedre dekselet er i Smoke Satin Chrome. Den er på eksosdekslene ved siden av den svarte motoren og de svarte lyddemperne. Vi brukte også Smoke Satin Chrome på oljeledningene og -tilbehøret for å tilføre en uventet detalj.»
Scorched Chrome, en annen ny finish som debuterer på CVO Pro Street Breakout, er å finne på Aggressor custom-hjulene, samt at clutch- og registerdeksler har fått et nytt utseende. Metallplatenes finish er solid Starfire Black eller tofarget White Gold Pearl / Starfire Black, som begge har en enkel håndpåført grafisk stripe langs tanken og bakskjermen for å fremheve ytelsestemaet til CVO Pro Street Breakout.
Den samme ytelsen leveres av Screamin’ Eagle® Twin Cam 110B™, den kraftigste Harley-Davidson-produserte luftkjølte motoren. For å oppnå maksimal ytelse, er motoren utstyrt med svarte, korte eksospotter, Screamin’ Eagle® Heavy Breather Elite-inntak og en høyytelses Assist & Slip-clutch med hydraulisk aktivering. For at føreren skal få full uttelling av Screamin’ Eagle-kraften, er CVO Pro Street Breakout utstyrt med nye 43 mm opp-ned-gafler festet i en robust styrekrone med tre bolter, i tillegg til ekstra bremsekraft ved doble skivebremser foran med flytende skiver, justerbar bremsehendel foran samt standard ABS-system. Den stive fronten og forhjulet på 19 tommer gir økt smidighet, mens et enormt 240 mm bredt bakhjul effektivt overfører kraften til bakken.
Pro Street Breakout er i stor grad påvirket av dragracing. Fra det flate 3,17 cm styret i dragracing-stil til vindskjermen og den fargematchende frontspoileren. Det dype setet og det polstrede passasjersetet holder føreren på plass når Screamin’ Eagle-hestekreftene sender CVO Pro Street Breakout av sted. Andre stylingsfunksjoner inkluderer en trimmet forskjerm, mørklagt Airflow Collection-tilbehør på hånd- og fotkontroller, svarte custom-speil samt en lavprofilkonsoll med grå, flettede ventilasjonsledninger. Elektronisk cruisekontroll og H-D Smart Security System med en ny integrert, handsfree alarm- og låseinnretning er også standardutstyr på CVO Pro Street Breakout.


Tilbake til forrige side